DENNÝ PORIADOK
Denný poriadok je dostatočne pružný, reaguje na potreby a záujmy detí. Poskytuje priestor na pokojný, bezpečný a zmysluplný aktívny pobyt každého dieťaťa v materskej škole. Denný poriadok je vypracovaný v súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED 0 pre predprimárne vzdelávanie, Školským vzdelávacím programom „Cesta za poznaním“.
Všetky organizačné formy denného poriadku sú po pedagogicko-psychologickej stránke rovnocenné. Majú vplyv na rozvoj osobnosti dieťaťa vo všetkých vzdelávacích oblastiach, preto ich pedagogicky usmerňujú kvalifikovaní učitelia predprimárneho vzdelávania.
Súčasťou denného poriadku sú:
-
hry a hrové činnosti - spontánne alebo učiteľkou navodzované hry a hrové aktivity detí. Súčasťou hier a hrových činnosti sú vopred plánované edukačné aktivity.
-
pohybové a relaxačné cvičenia - obsahujú zdravotné cviky, relaxačné a dychové cvičenia. Realizujú sa každý deň v určitom čase, s dodržiavaním psychohygienických zásad.
-
edukačné aktivity - cieľavedomá, systematická, zmysluplná, konkrétna výchovno-vzdelávacia činnosť.
-
pobyt vonku - obsahuje pohybové aktivity detí, vychádzky, edukačné aktivity.
-
poobedňajší odpočinok - realizuje sa v závislosti od potrieb dieťaťa.
-
činnosti zabezpečujúce životosprávu - osobná hygiena, stravovanie, stolovanie sa realizujú v stanovenom čase.
Režim dňa
6.30 – 9.00
-
hry, hrové činnosti
-
plánovanie a navrhovanie individuálnych, skupinových alebo frontálnych hier, činností a aktivít
-
spoločné diskutovanie a hodnotenie hier
-
edukačné aktivity
-
pohybové a relaxačné cvičenie
9.00 - 9.30
-
činnosti zabezpečujúce životosprávu – osobná hygiena, stolovanie, desiata
-
ranný kruh
9.30 - 12.00
-
edukačné aktivity – zamerané na rozvoj perceptuálno-motorickej, kognitívnej, sociálno-emocionálnej oblasti rozvoja osobnosti dieťaťa
-
pobyt vonku – vychádzka do blízkeho okolia, pobyt a hry na školskom dvore, edukačné aktivity so zameraním pohybovým, ekologickým, environmentálnym, dopravným...
12.00 - 14.30
-
činnosti zabezpečujúce životosprávu – osobná hygiena, stolovanie, obed
-
odpočinok
14.30 - 15.00
-
pohybové a relaxačné cvičenia, osobná hygiena, stolovanie, olovrant
15.00 - 16.15
-
záujmová činnosť
-
hry a hrové činnosti – individuálne, skupinové, frontálne, priamo i nepriamo usmerňované hry, činnosti a aktivity
-
hodnotenie dňa
|